Kiedy moja żona była w ciąży, nagle gdziekolwiek byśmy nie poszli, widzieliśmy kobiety w ciąży. Wiem jak działa ludzki umysł i zdaję sobie sprawę z tego, że w tym okresie moja podświadomość odbierała sygnał (ciąża) jako ważniejszy niż w czasie, kiedy tej ciąży nie było. Pamiętam kiedy szliśmy przez leszczyński rynek i widząc kolejną kobietę z dużym brzuchem pomyślałem: remarketing. Wystarczy raz, aby chodził za Tobą non stop. Na szczęście po narodzinach córki zostałem wypisany z grupy odbiorców i wszystko wróciło do normy.
Zacząłem pisać ten artykuł od anegdoty, aby w kilku zdaniach metaforycznie przedstawić czym jest remarketing. Przykład ten pokazuje, jak bardzo trafiają do nas odpowiednie przekazy w momencie kiedy są one dla nas ważne. Przeanalizujmy więc jak to działa i dlaczego zastosowanie remarketingu w Twojej firmie jest niezbędne.
Masz produkt lub usługę do sprzedania. Posiadasz prawdopodobnie stronę, sklep, blog i za ich pomocą chcesz generować sprzedaż. Ilość wejść na stronę jest jednak niezadowalająca dla Ciebie i postanawiasz stworzyć reklamy. Kupujesz więc posty sponsorowane na Facebooku i reklamę na AdWordsach. Masz tym razem znacznie większą ilość wejść na stronę, jednak okazuje się, że większość
osób wychodzi z Twojego portalu bez dokonywania zakupów. W czym więc problem?
W Twoją reklamę klikają osoby, które potencjalnie są zainteresowane Twoim produktem, natomiast brak jednego elementu może powodować to, że nie dochodzi do zakupu. Jest nim brak zaufania. Być może jest tak, że osoba szukająca trenera personalnego, tak naprawdę nie wie, czy jesteś skuteczny w tym co robisz. Możesz oczywiście wstawić na stronę oferty, różnego rodzaju zdjęcia i opinie, natomiast wiadomo, że każdy swój towar chwali i klient patrzy na to z przymrużeniem oka. Być może jest tak, że osoba szukająca dobrego klubu fitness, nie znalazła w Twojej ofercie informacji o wsparciu trenerów, którzy pokażą w jaki sposób korzystać z dostępnych narzędzi, dlatego wychodzi z Twojej strony i szuka dalej. Twoi potencjalni klienci nie stają się więc Twoimi klientami i wychodzą z Twojej strony, zostawiając Ci jedynie koszt reklamy.
Co więc należy zrobić, aby potencjalny klient nie był potencjalnym? Musisz chodzić za klientem ze swoją firmą od momentu wejścia na Twoją stronę, tak jak za mną chodziły ciąże, ponieważ wiesz, że Twój produkt czy usługa w tym okresie są dla niego ważne, poszukuje ich i prędzej czy później kupi, pytanie tylko czy od Ciebie. To co powinieneś zrobić, to przygotować treści, materiały, opracowania, które będą niosły za sobą jakąś wartość. Jeśli jesteś trenerem personalnym stwórz kontent, w którym opowiesz o najlepszych ćwiczeniach na pośladki. Jeśli masz klub fitness, nagraj materiał wideo z jednym ze swoich trenerów, gdzie powiesz o tym, jak Twoje wyposażenie klubu, wpływa na szybkość w osiąganiu efektów. Dostarcz te materiały drogą remarketingową, dzięki czemu poza sprzedażą, Twój klient dostanie coś ponadto. Dostanie doradztwo, wsparcie, które będzie Cię stawiać przed konkurencją, ponieważ to Ciebie klient poznał, polubił, zaufał i zdecydował się zapłacić.
Dziś praktycznie każdy system reklamowy posiada swój system remarketingu, dzięki czemu na każdej płaszczyźnie, czy to Social Media, czy strony www z programu Adsence, czy YouTube, możesz a nawet powinieneś wykorzystać remarketing do zwiększania aktywności Twoich potencjalnych klientów, a co za tym idzie do generowania sprzedaży.
Jest jeszcze jeden plus remarketingu. Z racji tego, że Twoja reklama chodzi za klientem, pojawiają się Twoje produkty, klient widzi Twoje logo, Twój biznes wydaje mu się dużo większy niż być może jest w rzeczywistości. Do większych firm często mamy większe zaufanie, ponieważ uważamy, że rozwijały się przez wiele lat, dostarczają dobre produkty i dlatego dziś są takich rozmiarów jakich są. Posiadając nawet jednoosobową działalność gospodarczą, możesz sprawić, że klient będzie Cię postrzegać jako dużą, ogólnopolską lub międzynarodową firmę, ponieważ gdzie nie spojrzy w Internecie, tam widzi Twoje logo.
Życzę Ci więc skutecznego systemu marketingowego, który będzie budować długoterminowe relacje z Twoimi klientami, dając Ci płynność i spokój podczas prowadzenia biznesu.