Każda firma jest w internecie bo? Bo chce zarabiać. Chce znajdować tutaj klientów.

Startuje więc taka firma z marketingiem i zaczyna od wrzucania postów.

Bo darmowe. Bo ludzie są na fejsie i insta, więc można praktycznie za free dotrzeć do klientów i im coś sprzedać.

Szybko się okazuje, że z tymi dużymi i darmowymi zasięgami to tak nie do końca, więc zgodnie z namowami komunikatów fejsa, promujemy posty. Więcej osób je zobaczy, to więcej kupi.

Tak. Jasne.

Wpadają jakieś lajki i komentarze, ale nimi nie zapłacisz zusów i nie utrzymasz firmy.

Przychodzi więc ktoś mądry i mówi: nie potrzebujecie zasięgów! Potrzebujecie ruchu na stronie, bo tam macie informacje o usłudze czy produktach i to tam będą kupować, a nie na fejsie czy innym kitatoku.

No to robimy. Reklamy na ruch, na stronę.

Ruch na stronie się pojawia. Mało tego. Wpada nawet jakieś zamówienie! Jest sprzedaż! Z tym, że za mało tego, a z zysku nie opłaci się nawet reklam.

Dupa.

Oddajmy to jakiejś agencji! – wpada pomysł.

Agencja mówi: musimy skupić się na budowaniu społeczności. Będziemy publikować posty, robić jakieś akcje, konkursy. Jak ludzie poznają Waszą firmę i polubią, to łatwiej się sprzeda produkty.

Agencja więc działa, produkuje posty. Czas leci. Opłaty abonamentowe za usługi też. Obserwujących przybywa, wolniej lub szybciej, a Ty modlisz się o to, by zacząć w końcu sprzedawać, bo ile to można wydawać?

Można by mnożyć te przykłady, które pewnie każdy z Was w jakimś stopniu zna. Można by wymieniać różne rozwiązania, które działają lepiej, słabiej lub wcale. Za każdym razem jednak będzie brakować jednej rzeczy, bez której bardzo ciężko będzie osiągnąć marketingowy sukces.

Co to takiego?

Strategia!

Wiesz co było dla mnie największym odkryciem ostatniego miesiąca?

To, że Tour The France, to strategiczna gra grupowa, a nie wygrana jednego człowieka, który jechał po prostu jak najszybciej.

Identycznie jest w marketingu. Różne systemy reklamowe, narzędzia marketingowe, strategie sprzedaży, platformy, to Twój zespół. Strategia, którą powinieneś/aś mieć zaplanowaną i wdrożoną, to szczegółowe określenie tego, jak ten zespół ma ze sobą współpracować.

Jak maksymalnie wykorzystać jego potencjał.

Jak dziś wygląda Twój marketingowy zespół? Z ilu członków się składa? Czy działają już samodzielnie, bo poustawiałeś/aś odpowiednie rzeczy i zautomatyzowałeś/aś?Czy może nadal musisz prowadzić za rączkę?

Zbudowanie strategii, wdrożenie jej i rozwijanie, pozwoli Ci na świadome prowadzenie marketingu i kierowanie klientów dokładnie tam i dokładnie w takim momencie, jaki będzie odpowiedni do wygenerowania sprzedaży.

Mam nadzieję, że nie jesteś na żadnym z etapów wymienionych na początku. Mam nadzieję, że już wiesz, że pojedyncze działania nie przynoszą efektów. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że robienie co chwilę promocji, na dłuższą metę nie jest dobrym rozwiązaniem.

Powodzenia

Daniel

Dołącz do Akademi Marketerów

Odbierz długoterminową strategię reklamową dla Twojej branży i sprawdź, czego nie masz jeszcze w swoim systemie marketingu online.

W Akademii nie tylko poznasz możliwości sprzedaży ale także wdrożysz wszystko krok po kroku.