Chciałbym powiedzieć Ci o tym, jak systemy reklamowe nie chcą tego, byś dotarł/a ze swoimi produktami do nowych klientów, przez co zwiększają znacznie koszt reklam i zmniejszają wyniki sprzedaży.
No to lecimy.
Na początek zastanówmy się, jak działają algorytmy systemów reklamowych. Działają dokładnie tak jak te, które decydują o tym, co ma Ci się wyświetlić na Twojej tablicy. Obojętnie czy to Instagram, Facebook czy TikTok.
Zwróć uwagę, że kiedy zareagujesz np. na jakąś rolkę z daną tematyką, to bardzo szybko są Ci podsyłane kolejne, które są podobne. Dlaczego tak się dzieje?
Dlatego, że po pierwsze system chce Ci podsyłać to, co Cię interesuje, a po drugie, treści jest tak dużo, że musi wybierać dla Ciebie tylko małą część.
Świetnie to widać na przykładzie poglądów politycznych.
Każda strona polityczna ma wyświetlaną w sieci taką rzeczywistość, która potwierdza ich poglądy.
Dlaczego piszę o tym w kontekście reklamowania?
Bo działa to dokładnie tak samo. System reklamowy wyświetla Twoje reklamy tym, którzy są potencjalnie najbardziej zainteresowani tym, co masz do zaoferowania.
SUPER!
No tak. Super. Z tym, że on do nich cały czas wraca.
Spójrz. Masz budżet reklamowy 1000 zł na kampanię. Puszczasz reklamy. Co się dzieje w pierwszej kolejności? Reklamy lecą do osób, które są fanami, obserwują Cię, zareagowały na jakieś posty lub inne Twoje reklamy. Dlaczego? Bo system wie, że oni są zainteresowani tym, co masz w ofercie. Spoko. Ktoś coś kupi.
Przychodzi czas na kolejną kampanię i kolejne 1000 zł. Puszczasz reklamy. Co się dzieje? Znowu leci to do tych samych osób. Dlaczego? No z tego samego powodu co wcześniej. Ile kupuje? Już mniej, bo ktoś wcześniej kupił a inni nie są zainteresowani.
Co więc się okazuje?
Robiąc reklamy nawet przez cały rok i mając milion wyświetleń, możesz te wyświetlenia zrobić na grupie 10 000 osób i za każdym razem będą to te same osoby.
Czy to problem?
Bardzo duży! Bo w ogóle nie otwierasz się na nową grupę docelową, na nowych potencjalnych klientów i zmniejszasz przez to prawdopodobieństwo sprzedaży.
Czy jest jakieś rozwiązanie?
Tak. Rozwiązaniem jest strategia. Strategia, która nie skupia się jedynie na reklamach, ale też na innych działaniach, dzięki którym obecnych klientów można obsłużyć z innego poziomu niż reklamy i jednocześnie wykluczyć ich z reklam.
Co to Ci da? No to, że cały czas będziesz trafiać do nowych osób, bo system reklamowy nie będzie miał możliwości cofnąć się do tych, którzy już Cię znają.
Od tego będzie remarketing.
Ciekaw jestem, czy opisany problem dotyczy także Ciebie. Czy w tym momencie zaświeciła się czerwona lampka i pomyślałeś/aś: kurde to może dlatego ciągle widzę te same osoby pod lajkami czy komentarzami?
Strategia i jej wdrożenie. To jest rozwiązanie!
Taką strategię dostajesz już na samym początku w Akademii Marketerów. Opisuje ona to, jak ma być przeprowadzona kampania reklamowa, z jakimi celami, gdzie ma kierować, jak zautomatyzować cały proces i powtarzać go codziennie. W dodatku strategia przygotowana jest pod daną branże, dzięki czemu masz pewność, że zawarte w niej rozwiązania działają właśnie w sprzedaży Twoich produktów czy usług.