Pewnie dobrze znasz wiele różnego rodzaju kanałów docierania do klientów. Podczas moich szkoleń czy konferencji wiele mówiłem o bazie mailingowej, remarketingu, messsengerze, powiadomieniach push itd. Najmniej chyba jednak wspominałem o wiadomościach SMS.
Fakt! SMS to nie jest jakaś nowość, którą należy się specjalnie podniecać, ale nowe narzędzia i ich funkcjonalności do obsługi SMSów to już coś, czemu warto poświęcić trochę czasu i energii.
Strategia sprzedaży przez SMS
Jeśli już mamy pozyskiwać numery telefonów to warto pomyśleć, w jaki sposób chcesz je przetwarzać. Podam trzy przykłady strategii, które możesz odpowiednio dostosować do swojej branży, typu produktu i rodzaju klienta.
Strategia dla sklepu
Wielka wyprz!
Jakiś czas temu przeprowadziłem ją dla mojego klienta posiadającego sklepy w galeriach handlowych i przyniosła super wyniki. Na co dzień jednak korzystam z niej do promocji sklepów online moich klientów, stąd wniosek, że świetnie sprawdzi się zarówno do promocji sklepu online jak i offline.
Strategia rozpoczyna się od zakomunikowania w kanałach sprzedaży o tym, że będzie miała miejsce w Twoim sklepie specjalna akcja. By wziąć w niej udział i otrzymać dodatkowe bonusy, należy dołączyć do listy uczestników. Jak zrobić taką listę opisuję poniżej w metodach pozyskiwania numerów.
Po zapisie do listy klient powinien otrzymywać od nas dawkowane informacje o tym, jak dużo może zyskać, jakie przygotowaliśmy bonusy, jak jest ograniczona ilość dostępnych produktów, jaki czas itd. W ten sposób podnosimy „ciśnienie” w całej kampanii. Określamy także oczywiście dzień startu.
W dniu wyprzedaży klient otrzymuje od nas specjalny kod rabatowy do wykorzystania w sklepie online/offline lub zostaje przekierowany na dedykowaną stronę sprzedażową w przypadku, jeśli chcesz w promocji ująć tylko wybrane produkty.
PAMIĘTAJ O TYM!
Przypominaj klientowi, że akcja ma określony czas i że liczba dostępnych produktów jest ograniczona! Używaj zegarów na stronach, takich jak ten poniżej.
STRATEGIA DLA USŁUG
BEZPŁATNA KONSULTACJA
Bezpłatna konsultacja to jedna ze skuteczniejszych kampanii reklamowych do pozyskiwania nie tylko kontaktów ale przede wszystkich już płacących klientów. Tutaj jako przykład posłuży kampania reklamowa salonu masażu mojej żony, gdzie w kilka dni od startu pracy salonu pozyskała zapisy na ponad miesiąc do przodu pozyskując numery telefonu na konsultację lub wykorzystanie vouchera.
Strategia ta jest jednak świetna nie tylko w branży beauty, ale w każdej usłudze, gdzie przed wykonaniem usługi możesz wykonać „bezpłatną konsultację”.
Zabawa polega na tym, by w kreacji reklamowej poinformować, że przygotowaliśmy bezpłatne konsultacje lub specjalne vouchery dla pierwszych X osób (np. 10). Podczas takiej bezpłatnej konsultacji np. telefonicznej – możesz porozmawiać z klientem na temat Twojej usługi, powiedzieć mu jak wygląda współpraca z Tobą itd. a następnie prowadzić sprzedaż.
Jak widzisz w kreacjach powyżej, celem jest pozyskanie kliknięcia, które w tym przypadku przekierowuje do messengera. W messengerze ustawiono automatyczne powiadomienia, które pozyskują numer telefonu klienta. Poprzez integracje z systemem sms i systemem email, na skrzynkę pocztową oraz w formie sms otrzymujemy powiadomienie o tym, że pozyskano nowy kontakt. Dzięki temu połączenie z klientem ma miejsce już kilka minut po otrzymaniu kontaktu. Działa to pozytywnie na konwersję sprzedaży. Poniżej widzisz screen wiadomości w messsengerze. Warto dodać, że numer telefonu klienta jest wpisywany automatycznie przez system. Klient jedynie potwierdza, że numer jest prawidłowy.

STRATEGIA DLA OGÓLNEJ SPRZEDAŻY
ZOSTAW I ODBIERZ
Strategia, która sprawdzi się praktycznie wszędzie. Działa zarówno w sprzedaży produktów fizycznych jak i usługach czy produktach elektronicznych.
Jak działa? Postanowiłem, że najlepiej będzie jeśli sam Ci pokażę. Jednak jak się możesz domyśleć po nazwie strategii – zostawiasz numer i odbierasz coś… :)